Fredag

första fredagen i Mars 2012 ska spenderas en sväng på stan, jobb, Jennifer och en sväng på stan inatten kanske också.
Måste berätta vad jag gjorde för någon dag sen. Jag skulle åka i vår spôrtiga Volvo och skulle stätta in fronten till sterion (vi tar med den upp efter 2 inbrott i bilen). Gick sådär, den lös sen slockna den, satt inte fast ordentligt och krångla ett par minuter tills jag insåg att allting kanske skulle fungera om jag faktikst startade bilen så sterion fick lite ström. Jag kände mig oerhört smart då...

Tillbaka lite till ett ord jag precis skrev som ni kanske kan hjälpa mig med. Lös som i "Lampan lös" finns det eller finns det bara lyste i böjningsform? Jag tycker lös låter jättelogiskt men sen ska vi komma ihåg att jag för 1 år sen verkligen tog in faktan om att allt som är jätte sitter ihop med ordet man använder efter.

Brukar säga att jag kanske ska gå en kurs "svenska för nybörjare".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0